Fotografia biznesowa od kuchni

Fotografia biznesowa od kuchni

Jeśli prowadzisz firmę, na pewno wiesz, jak dobrze wizerunkowo sprawdza się umieszczenie zdjęć najważniejszych osób w firmie na stronie internetowej. Dzięki temu wizerunek firmy jest wzmocniony nie tylko w internecie, ale i również w prasie lub profesjonalnych mediach społecznościowych. Dzisiaj zajrzymy za kulisy sesji biznesowej – zainspiruj się naszymi pomysłami!

Zrób prosty eksperyment
Od razu nasuwa się na myśl stwierdzenie, że nie ma sensu wydawać pieniędzy na profesjonalną sesję zdjęciową, bo przecież zdjęcie prezesowi i innym ważnym osobom może zrobić każdy, kto ma lustrzankę. Zrób zatem eksperyment – porób zdjęcia twoim współpracownikom nie uprzedzając ich o tym, w przypadkowych miejscach podczas pracy. Czy wyszli na nich korzystnie? Czy są raczej zamyśleni, zestresowani, niewyspani, po prostu przepracowani? Czy takie zdjęcie dobrze zaprezentuje wartości, jakie twoja firma chce przekazać?

Zaplanuj wszystko
Pierwszym podstawowym elementem sesji zdjęciowej jest jej zaplanowanie. Rozejrzyj się za odpowiednim fotografem i przedyskutuj z nim możliwe koncepcje i pomysły. Zdaj się również na jego doświadczenie i uważnie słuchaj wszystkich sugestii. Sesja zdjęciowa dla biznesu powinna być zaplanowana co najmniej z siedmiodniowym wyprzedzeniem, a osoby, które znajdą się na tym zdjęciu muszą być poinformowane o tym, by ubrać konkretne stroje (i ewentualnie zrobić makijaż) oraz wyspać się i odprężyć! Tylko w ten sposób macie szanse na naprawdę dobre wizerunkowo zdjęcia.

Rady odnośnie do stylizacji
Odpowiedni strój nie oznacza przebrania się i udawania zupełnie innej osoby. W końcu chodzi o to, by jak najlepiej oddać zdjęciem osobowość danej osoby, a nie sztuczne pozowanie. Pamiętajmy jednak o kolorach, które „lubi obiektyw” i uchodzą za profesjonalne, np. jak granatowy czy szary, chociaż oczywiście wszystko zależy od tego, w czym specjalizuje się dana firma. Klient będzie zwracał uwagę na najmniejsze szczegóły, więc niczego nie można zaniedbać i zwrócić uwagę na np. kształt kołnierzyka czy zegarek wystający spod mankietu.

Makijaż
Umówmy się, nie każdy prezes ma obowiązek znać się na makijażu. Dlatego, jeśli organizujesz biznesową sesję powinieneś o to zadbać. Pomimo tego, że na co dzień ktoś się nie maluje, to do zdjęć makijaż jest konieczny. I to mocniejszy! Aby zamaskować błyszczenie się skóry trzeba użyć pudru, rozświetlić twarz, nawet mężczyznom na usta można dodać trochę koloru. Najważniejsze, by zachować we wszystkim rozsądek i nie przemalować kogoś - ale dostatecznie podkreślić rysy twarzy, wydobyć charakter. Pamiętaj, by na każdym etapie pracy konsultować się na bieżąco z fotografem.
Życzymy powodzenia!
 

ul. Bobrowiecka 8, Warszawa

802 659 364

kontakt@dawidoglaza.pl