Fotografia produktowa niezbędna w branży e-commerce

Fotografia produktowa niezbędna w branży e-commerce

Faktem jest to, że w przypadku rynku e-handlu i biznesu online fotografia produktowa jest niezwykle ważnym narzędziem kształtującym działania e-konsumentów. Twoi klienci nie mogą dotknąć lub przymierzyć twojego towaru, dlatego pozostaje ci kuszenie ich estetycznymi i atrakcyjnymi fotografiami o wysokiej jakości. W ten sposób możesz ciekawie zaprezentować swoją ofertę, co na pewno przyczyni się do zwiększenia obrotów. 

Dzisiaj nie potrzeba już inwestowania w bardzo drogi sprzęt fotograficzny, aby móc zrobić wysokiej jakości zdjęcia produktowe na stronę e-sklepu. Wystarczy ci kilka niezbędnych rzeczy, które pomogą stworzyć atrakcyjny wizualnie przegląd twojej oferty.

Aparat fotograficzny
Dzisiaj praktycznie każdy jest w posiadaniu aparatu fotograficznego. Może być to profesjonalna lustrzanka, mały aparat cyfrowy lub taki, który jest wbudowany w telefonie. Prawda jest taka, że nie potrzebujesz super drogiego aparatu do zrobienia dobrego zdjęcia produktu. Dobrze jeśli użyty aparat będzie posiadał opcję ręcznego ustawienia ekspozycji oraz przysłony. Oczywiście różnica między aparatem komórkowym a lustrzanką jest widoczna, jednak liczy się końcowy efekt, który może być zadowalający bez względu na użyty aparat. 

Powierzchnia studio
Na studio powinniśmy wybrać miejsce, gdzie będzie wystarczająco dużej powierzchni do stworzenia prostego tła. Powinno ono również umożliwiać robienie zdjęć pod różnym kątem. W tej roli świetnie sprawdzi się duży pokój dzienny, jeśli jednak myślisz o regularnym wykonywaniu zdjęć pomyśl o czym stałym. Chodzi o to, że każdorazowe rozstawianie sprzętu jest bardzo czasochłonne. Do stworzenia swojego własnego studia, potrzeba większego pomieszczenia, stołu, białego papieru do stworzenia jednolitego tła. Do zupełnie niezbędnych elementów wyposażenia twojego studia będzie należeć statyw. Pomaga on w stabilizacji aparatu podczas wykonywania fotografii, pozwalając osiągnąć zdecydowanie lepsze efekty.

Światło
Odpowiednie oświetlenie to jeden z najważniejszych elementów w fotografii produktowej. Należy również podkreślić, że bez odpowiedniego naświetlenia zdjęcia nie będą mogły dobrze zaprezentować produktu. Można wymienić wiele technik naświetlania, z których możesz skorzystać robiąc zdjęcia produktowe. Mowa tu o oświetleniu ciągłym lub błyskowym, jednak na wstępnym etapie należy pamiętać o tym, że nie można mieszać różnych typów oświetlenia. Trzymając się tej zasady otrzymasz bardziej realistyczny efekt. W sytuacji ograniczonego budżetu, można skorzystać z naturalnego światła dziennego z okna, które znajduje się w studio lub pokoju.

Stylizacja produktu
Chcąc uzyskać jak najlepsze rezultaty a przy tym zaoszczędzić wiele czasu, który trzeba spędzić na późniejszym retuszu, dobrze jest dokładne przygotować produkty już przed rozpoczęciem sesji fotograficznej. Przede wszystkim zacznij od usunięcia wszelkich niedoskonałości, jak plamy, wgniecenia lub sterczące nitki. Koniecznie umyj, wypierz bądź wyczyść dany przedmiot. Warto użyć parownicy, aby pozbyć się wszelkich zmarszczek. Dobrze pokazać kształt produktu. Znaczy to, że chcąc sprzedać sukienkę możemy użyć manekinu tak, aby klient mógł zorientować się co do rozmiaru i kroju towaru. Chodzi o to, aby na fotografii klient dostał jak najwięcej informacji o produkcie.

 

ul. Bobrowiecka 8, Warszawa

802 659 364

kontakt@dawidoglaza.pl