Fotografia produktowa - od czego zacząć?

Fotografia produktowa - od czego zacząć?

Kiedy mowa o fotografii produktowej pierwsze co ci przychodzi do głowy to zdjęcia na Allegro? Dobry trop! W dzisiejszym świecie e-handlu, każdemu z nas zdarzyło się wystawić jakiś produkt na aukcji internetowej. Chyba nie trzeba tłumaczyć jak dobrze wykonana fotografia może przyczynić się do wzrostu atrakcyjności danego produktu. Wcale nie musisz być profesjonalnymi fotografem, aby wykonać dobre zdjęcie produktowe. Wyjaśniamy od czego zacząć.

Czasem wystarczy pobawić się odrobinę światłem, żeby zdjęcie danej rzeczy było bardziej interesujące. Warto o tym pamiętać robiąc zdjęcia rzeczom na aukcję, ponieważ prezentacja wystawionego produktu ma naprawdę duże znaczenie. Atrakcyjne zdjęcie produktowe przyciąga klientów i tym samym pomaga zrealizować sprzedaż. Należy pamiętać o tym, że zdjęcia produktowe to nie fotografie artystyczne! Chodzi o to, żeby zaprezentować produkt w jego funkcjonalności!

Podstawy – biała ściana
Wszyscy zawodowcy zgodnie twierdzą, że biel jest najbardziej uniwersalnym kolorem, który świetnie nadaje się do fotografii produktowej. Najlepiej więc, jeśli w domu jakiś pokój posiada białe ściany. Przyda się również biały stół lub stolik, który pozwoli na wykonanie poprawnego zdjęcia produktowego. Oczywiście możemy zaszaleć z kolorem i materiałem, jeśli pasuje do sprzedawanego przedmiotu. Biel jest po prostu neutralna i pozwala odbiorcy skupić się na prezentowanej rzeczy. Jeśli nie masz białych ścian i nie masz ochoty na remont, możesz nabyć rolkę papieru do plotera. Jej koszt to około 30 złotych, a pozwoli na wykonanie profesjonalnej fotografii. Dodatkową zaletą wykorzystania tego papieru jest to, że pozwala osiągnąć efekt gładkiego przejścia pomiędzy podłożem a tłem. Ciekawym rozwiązaniem jest również żucie szyby – może być biała lub przezroczysta. Zastosowanie szyby pozwala na wykorzystanie odbicia, co może wpływać na atrakcyjność fotografii.

Światło
Należy powtórzyć jeszcze raz, że fotografia produktowa nie jest sztuką. To znaczy, że kwestię światła musimy potraktować tak, aby skupiało uwagę na przedmiocie, a nie spowijało go mrokiem lub deformowało kształt. Fotografia produktowa musi bowiem wiernie odwzorować prezentowany towar. Profesjonaliści zaznaczają, że w roli niezawodnych modyfikatorów do fotografii produktowej, najlepiej sprawdzają się softboxy. Chodzi o to, że dają one miękkie i lekko rozproszone światło, co pozwala na wykonanie naprawdę dobrych zdjęć przy zróżnicowanym materiale. I tak na przykład w sytuacji, gdy chcemy sfotografować jakiś błyszczący czy lakierowany przedmiot, softboxy dadzą równomierny i prostokątny blik, czego nie zrobią parasolki. Aczkolwiek należy podkreślić, że stosowanie parasolki rozpraszającej jest również dobrym pomysłem, w sytuacji, gdy musimy sfotografować przedmiot matowy, czyli taki, na którym nie widać odbicia źródła światła. Jeśli nie użyjemy parasolki, na fotografii pojawią się mało estetyczne refleksy. Kolejnym narzędziem, jakie możemy zastosować do wykonania fotografii jest beauty dish lub standardowa czasza. Wówczas należy ustawić dwie lampy po prawej i lewej stronie fotografowanej rzeczy. Światło, jakie w ten sposób osiągniemy będzie płaskie, jednak właśnie tego rodzaju oświetlenie pomaga dobrze zaprezentować produkt. Teraz możesz zacząć robić swoje pierwsze fotografie produktowe!

ul. Bobrowiecka 8, Warszawa

802 659 364

kontakt@dawidoglaza.pl